Autor |
gallardo
Administrator
Dołączył: 06 Lis 2010
Posty: 16
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Nie 8:47, 2010 Lis 07
|
|
Wiadomość |
|
Gallardo z aluminiowym nadwoziem to lekki model, ważący zaledwie 1410 kg. Superleggera znaczy superlekka, więc konstruktorzy musieli na to miano popracować. Część elementów zastąpiono wykonanymi z włókien węglowych. Zrobiono z nich pokrywę silnika, tylny spojler, progi, dyfuzor, części podwozia
czy zewnętrzne lusterka. Boczne okna i szyba z pokrywie bagażnika są nie ze szkła, ale z polikarbonu. W sumie samochód udało się odchudzić o 70 kg, czego 40 dało zastosowanie włókien węglowych.
Liczba 570 w nazwie samochodu oznacza, że suma mechanicznych koni w silniku, dzięki zmianie programu sterowania silnikiem wzrosła o 10, w porównaniu z Gallardo 560-4. Ponad pięciolitrowy silnik V10 ma do tego maksymalny moment obrotowy 540 Nm.
Ważące 1340 kg auto jest w stanie osiągnąć 100 km/h w 3,4 sekundy. Po 10,2 sekundy wskazówka mija drugą setkę. Maksymalna prędkość samochodu wynosi 325 km/h.
Odchudzenie samochodu pozwoliło nie tylko poprawić osiągi, ale także zredukować spalanie o 20,5 proc. w porównaniu do Gallardo 560-4. Superleggera potrzebuje 13,5 l na przejechanie 100 km.
Silnik jest umieszczony między osiami, za fotelami pasażerów. Dzięki temu masa pojazdu rozkłada się niemal po połowie (43:57). Moment obrotowy jest kierowany na wszystkie koła i dzielony między osie w tradycyjnie sportowy sposób – 30 proc. na przód i 70 proc. na tył.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|